Main content

Voorstelling jaarverslag Kinderrechtencommissariaat 2018-2019

08.09.2019
Lopende jongen waarvan een deel van zijn lichaam niet goed zichtbaar is door de lichtinval van de zon.

Vlaams kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens nodigt u graag uit op de voorstelling van het jaarverslag 2018-2019 van het Kinderrechtencommissariaat op woensdag 20 november 2019 om 12 uur in zaal De Schelp van het Vlaams Parlement.

‘Kinderen willen écht gehoord worden’ is de rode draad in het nieuwe jaarverslag. Kinderen vragen betrokken te worden bij beslissingen die hun leven beïnvloeden. Ze willen een stem krijgen en mede-eigenaar zijn van hun leven. Als het daarover gaat, zijn zij zelf de eerste ervaringsdeskundigen. Door hun ervaringen en hun eigen kijk een plek te geven, geven we kinderen meer kleine en grote kansen.

De kinderrechtencommissaris plaatst met concrete voorbeelden kinderen en jongeren op de voorgrond en schetst de belangrijkste knelpunten.

Ook Vlaams Parlementsvoorzitter Wilfried Vandaele en de Vlaamse coördinerende minister Kinderrechten (ov) geven kort hun visie.

Na afloop bent u van harte welkom op onze receptie.

Volg of reageer op twitter @KRcommissaris #KRCjv19

Praktisch

Schrijf online in vóór 13 november.

20 november 2019
12-13.30u
Vlaams Parlement
Zaal De Schelp
Ingang via het Bezoekerscentrum, IJzerenkruisstraat 99, 1000 Brussel

Een plannetje vindt u op: https://www.vlaamsparlement.be/contact

Kom zeker op tijd want er gelden verhoogde veiligheidsmaatregelen in het Vlaams Parlement. Breng uw identiteitskaart en een minimum aan bagage mee, want alles en iedereen moet door de scanner. We vragen u om de badge die u de dag zelf van ons krijgt altijd zichtbaar te dragen.