Main content

Voorstelling jaarverslag Kinderrechtencommissariaat 2018-2019

20.11.2019
Lopende jongen waarvan een deel van zijn lichaam niet goed zichtbaar is door de lichtinval van de zon.

Vlaams kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens stelde op 20 november het jaarverslag 2018-2019 van het Kinderrechtencommissariaat voor in het Vlaams Parlement.

‘Kinderen willen écht gehoord worden’ is de rode draad in het nieuwe jaarverslag (6.54 MB). Kinderen vragen betrokken te worden bij beslissingen die hun leven beïnvloeden. Ze willen een stem krijgen en mede-eigenaar zijn van hun leven. Als het daarover gaat, zijn zij zelf de eerste ervaringsdeskundigen. Door hun ervaringen en hun eigen kijk een plek te geven, geven we kinderen meer kleine en grote kansen.

De kinderrechtencommissaris plaatste met concrete voorbeelden kinderen en jongeren op de voorgrond en schetste de belangrijkste knelpunten.

Ook Vlaams Parlementsvoorzitster Liesbeth Homans en de Vlaamse coördinerende minister Kinderrechten Benjamin Dalle (106.12 kB) gaven kort hun visie.

>> Herbeleef de voorstelling van het jaarverslag via de livestream

Volg mee via onze livestream

Kom zeker op tijd want er gelden verhoogde veiligheidsmaatregelen in het Vlaams Parlement. Breng uw identiteitskaart en een minimum aan bagage mee, want alles en iedereen moet door de scanner. We vragen u om de badge die u de dag zelf van ons krijgt altijd zichtbaar te dragen.